Kişinin yaneşeliığı maşer içinde değeri olan , kapasite, gidişat ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına tatminkâr ) değmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma gereğince;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değmedarımaişettirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç taban öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler yürekin tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince değmedarımaişetebilir, ancak sürecin doğası değmedarımaişetmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmedarımaişetikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, sima yürekin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, test hatimeları üzere matlup davranış değmedarımaişetiklikleridir.