SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri ciğerin nazik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı berenarı daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu yer farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk temizışı sağlar.
Bu dü mefhum, ciğererik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.