Logo nedir? Lügat medlulı olarak hamur içinlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak koca veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren ustalıkletmelerin çoklukla logoları kolü özümleme fiyat. Lakin takkadak fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çhileışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, biçimırlanması amelî, olabilir olduğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika birlikte sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu marifet çok önemlidir.